donderdag 30 mei 2013

Universal Studios

De vermoeidheid slaat toe..we konden weer ons bedje niet uitkomen, en zelfs de kinderen lagen nog van pampers.
Rond een uurtje of half 10 moesten we er toch echt aan geloven want we wilden vandaag immers nog een park doen.
Universal Studios was aan de beurt, dus aangekleed, ontbeten, nog even Daan zijn ouders gebeld en daarna hop in de auto.
Oh en het regent hier hoor! Ja Nederland ook wij moeten er nu even aan geloven haha.. Het giet echt hard vandaag.

Even wat croissantjes gehaald bij de Walmart en gelijk maar weer extra opgenomen..Ondertussen is het weer droog maar nog steeds bewolkt.
Daarna richting Universal en ook weer zag het er bij de parkeergarages niet erg druk uit. We kwamen weer op hetzelfde plekje te staan, alleen 2 rows verder.
Makkelijk te onthouden dus.


We waren het park zo binnen, alleen konde we de ponchos al tevoorschijn halen want het regende weer. Niet echt hard maar toch hard genoeg om flinke doorweekt te worden. Toch gek want hier boeit het me helemaal niet, doe me poncho aan en huppel weer vrolijk door. Als het in Nederland zou zijn zitten we te vloeken en te tieren :-)

We zijn gelijk doorgelopen(ondertussen weer lekker een zonnetje) naar de Rip Rocket want ook die ben ik nog nooit ingeweest. (in 2010 deed hij het niet) Het was voor de Single Riders 15 minuten,maar heb er toch zeker 40 minuten ingestaan, maar...de moeite waard hoor! Gave achtbaan en het leuke is, je kan zelf op een display je eigen favo muziek opzetten. Ik had gekozen voor Black Eyed Peas, Pump It..
 
 


Hierna zijn we weer even een stukje teruggelopen om te kijken hoe de wachttijd stond bij Dispecable Me maar die was 50 minuten dus later maar even kijken. Shrek daarentegen was maar 20 minuutjes en Jayden mocht er ook in dus daar maar in de rij gaan staan. In 10 minuten stonden we al binnen. Damian uiteraard weer geen brilletje en Jayden wel. Maar nu ik zo met mijn kids zit vind ik hem toch pittig voor onze kleine mannetjes, alles beweegt, je voelt water, wind en je hoort alles erg hard. Ze hebben niet gehuild hoor maar het heeft zeker een impact op die knulletjes.
Toen we uit Shrek kwamen goot het weer eens..maar deze bui was ook in een half uurtje weer over en kwam de zon weer volop tevoorschijn.
 





We liepen door langs Twister maar na Shrek leek deze mij ook te pittig voor ze dus sloegen we over. We zijn nog even langs Transformers gelopen die over een paar weekjes zijn Grand Opening heeft. Er liepen allemaal mensen in legerkleding omheen die op een gegeven moment een soort show van marcheren gaven, wel leuk om te zien.

Ik moet zeggen dat ze hier flink aan het bouwen zijn zeg..Ik moest naar de wc en wist waar ik moest zijn....dacht ik, want die was dus dicht door alle verbouwingen.


Dan maar even bij een restaurantje naar binnen gelopen.
We zagen dat bij Disaster maar 15 minuten stond dus daar zijn we met zijn allen ingeweest. We wisten niet meer precies hoe die ging maar toen ik na een tijdje die metro zag kwam alles weer terug, als dat maar goed gaat met de kinderen. Ook deze is vrij heftig.
Je zit in een metro die gaat rijden en op een gegeven moment komt er een Earthquake waardoor de metro alle kanten op gaat. Er komt brand,explosies overal en een overstroming van water. Oh en een vrachtwagen die van boven naar beneden komt glijden. Damian zat met zijn oren dicht en Jayden zat helemaal stil voor zich uit te kijken..ach gos,voelde me toch best schuldig dat ik ze hierin heb meegenomen.
Zulke attracties doen we dus niet meer.
 



Na Disaster hebben we even lekker gedronken en gegeten en zijn we verder gaan lopen. We kwamen uit bij Men in Black. Damian vond het schieten bij Disney (Buzz) al niks dus dan is dit al helemaal niks voor hem. Dus ook die slaan we over. Daarna kwam The Simpsons Ride, Daan vind dit zulk attracties erg leuk, ik wordt hier eng van. Maar Damian wilde hem ook doen dus maar in de rij staan. We wilden dan de child swap doen en mochten gewoon met zijn allen in de rij staan..das dan wel weer lekker want de wachttijd was 50 minuten.
Ook hier waren we in een half uurtje binnen maar daar duurt het nog zeker een kwartier voordat je echt aan de beurt ben. Daan ging eerst met Damian, na een minuutje of 10 kwamen ze terug en Damian vond het niks dus die wilde niet meer. Ik ging dus alleen..maar ik twijfelde zo. Wilde bijna de rij uitlopen en er werd geroepen dat we mochten lopen. Ok toch maar gegaan...en wat een spijt hihi. Ik word hier zo beroerd van en elke keer doe ik het weer (zo stom) Maar heb tegen Daan gezegd dat als we weer voor zo'n attractie staan dat hij me lekker moet laten wachten ( ik ben best koppig namelijk)





Dit gevoel bleef nog wel even hangen helaas..maar we kwamen uit in een wat rustiger gedeelte..wat meer voor kleine kids. E.T wat 50 minuten dus we zijn eerst lekker in het speelpark geweest Fievel's Playland met glijbanen,springkussens en een leuke waterglijbaan waar je met een band vanaf kan. Damian ging alleen naar boven en wij gingen beneden kijken. Staan we beneden zie ik ze dus met een volle vaart naar beneden komen. Mijn hart zat in mn keel en het duurde lang voordat Damian kwam dus ben ik vlug naar boven gelopen om te kijken of Damian al aan de beurt was. Hij stond nog te wachten maar mocht niet met hem mee want hij wilde alleen. (kinderen alleen gingen een stuk langzamer als kinderen met hun ouders hoor moet ik zeggen)
Dus naar beneden en niet veel later kwam Damian naar beneden glijden, die vond het zo leuk dat hij nog wel een paar keer wilde.
Maar we wilden ook even verder kijken voor Jayden dus zijn we verder gelopen.


 


We kwamen een achtbaantje tegen van Woody Woodpecker waar ik samen met Damian in ben geweest en daarna naar Curious George waar je flink nat kan worden en een speeltuintje waar ze even lekker hebben gespeeld.
Het was al rond half 6 en hadden het wel weer gezien voor vandaag, onderweg naar de buggy's stond er een vrouwtje van Universal bellen te blazen met een apparaat. Damian en Jayden waren er helemaal van onder de indruk dus hebben we ook maar zo'n ding voor ze gekocht.








Richting de uitgang gelopen kwamen we Cinnabon tegen en die hadden we nog niet geprobeerd dus toch maar 1 gekocht..Nou moet zeggen iedereen heeft er van gesmuld. Lekker maar wat een caloriebom zeg haha!

Bij de auto aangekomen was het de bedoeling om lekker uit eten te gaan, maar we waren nog geen 3 minuten onderweg en Jayden lag knock out. Dan maar gewoon chinees halen en morgen uit eten want dan hebben we een rustdag ingepland.

Thuis hebben we lekker buiten gegeten, heeft goed gesmaakt. Had voor Jayden pasta dus die zat helemaal onder. De kinderen zijn nog even lekker in bad gegaan en daarna was het bedtijd voor Jayden, alleen Jayden dacht er anders over. Die kwam dus elke keer uit zijn bedje en zodra we hem weer terug legde was hij driftig. Hij wilde absoluut niet gaan slapen. Na een uurtje was het ook bedtijd voor Damian en die wilde wel graag slapen, maar door Jayden lukte dat dus niet. Damian dan maar even in ons bed gelegd en die sliep zo. Ondertussen nog steeds een gevecht met Jayden. Daan is er op een gegeven moment maar bij gaan zitten totdat hij slaap viel. 2 uur heeft dat hele tafereeltje geduurd.
22.00uur was hij in dromenland. Voor mijn gevoel ligt het aan vandaag door alle indrukken en toch wel enge momenten voor zo'n kleintje..

Maar goed hij slaapt gelukkig. Ik heb nog even wat wassen gedraaid en samen met Daan tv gekeken maar niet veel later sloeg bij ons ook de vermoeidheid toe en zijn we ook richting bed gegaan. Damian teruggelegd in eigen bed en allemaal lekker naar dromenland.

Morgen dus lekker een rustdag en misschien nog wat boodschapjes doen later op de dag maar dat zien we morgen wel..
Nog maar een paar daagjes, is echt hard gegaan. En we willen nog niet naar huis maar we moeten :-) maar nu nog even lekker genieten van onze dagen hier in Florida! Tot morgen weer xxx


Geen opmerkingen:

Een reactie posten