vrijdag 24 mei 2013

Blizzard Beach and more shopping

Ik had mijn wekker om half 9 gezet, maar toen hij afging en ik de kinderen ook nog niet had gehoord vond ik het wel goed zo en bleef ook nog lekker even liggen. Het is tenslotte vakantie en nu 'mag' en 'kan' ik blijven liggen.
Maar 9 uur vond ik het alweer welletjes en voor mijn gevoel was het al veel later.
Lekker eruit gegaan en de tafel onder de lanai gedekt, kopjes thee gezet, brood geroosterd..een lekker ontbijtje dus.
Kinderen moest ik wakker maken want die lagen nog steeds van pampers op bed, maar zodra ik ze wakker maak is er energie voor 10 en rennen ze weer door heel de villa door.

Na het ontbijt spulletjes klaargemaakt, eten en drinken mee. Badkleding aan en we waren klaar om te gaan.
Half 11 kwamen we bij Blizzard Beach aan en het was zowat leeg..nog helemaal niet druk. We hadden een plekje vlakbij de ingang.


In het park aangekomen stond Goofy er om met mensen op de foto te gaan.
Damian wilde ook wel op de foto met Goofy maar ik moest wel mee. Ik zelf vind dat ook altijd wel leuk dus mama ging ook mee op de foto. Toen we aan de beurt waren vond Damian het toch wel wat eng en dook een beetje weg, maarrr hij is op de foto gegaan! Goofy liep ook nog even naar Jayden die in de buggy zat, maar die moest er niet veel van hebben.
 


Gelijk doorgelopen naar Tides Peak, een kindergedeelte, om een plekje te zoeken maar het leek wel alsof iedereen daar wilt liggen want het was best vol.
Gelukkig toch nog een plekje gevonden bij de glijbaantjes en Damian wilde er natuurlijk gelijk vanaf. Ook Jayden is er vanaf gegaan en vond het ook geweldig.


Na deze glijbanen wilde we even lekker dobberen en zijn we de Lazy River gaan doen, maar we hielden het rondje niet vol aangezien Jayden het niet echt leuk vond, dat zwemvest irriteerde hem enorm omdat die vest omhoog kruipt als hij zit en je dus zijn gezicht haast niet meer ziet..dus
maar even rondgelopen om te kijken of we nog ergens met zijn allen vanaf konden. We kwamen bij glijbanen uit waar je alleen of met zijn 2en vanaf kon.
We vroegen het beneden aan het vrouwtje die bij de banden stond en Jayden mocht volgens haar gewoon van de glijbaan af. Dus wij met zijn allen naar boven en van de open glijbaan. Jayden vond het super! Damian wilde de dichte glijbaan ook doen maar daar kon je alleen als single rijder vanaf. Damian vond het niet erg en Daan besloot met Jayden nog een keer van de open glijbaan af te gaan. Maar dit keer aangekomen deed een andere medewerker moeilijk en Jayden mocht niet van de glijbaan af mits hij de handvaten beet kon houden.
Het ging allemaal erg vreemd en ze deed erg raar want ze vertelde dat ze het nu moest zien maar op de glijbaan zelf maakte het niet uit hoe we het deden.
Zoiets moet je tegen Daan dus niet zeggen dus die raakte flink geirriteerd door haar. Ik stond in een ander rij met Damian en zag het allemaal van een afstandje. Op een gegeven moment zag ik ze niet meer maar een vrouw achter me vertelde me dat Daan was weggelopen.
Ok, dan gaan Damian en ik wel met de glijbaan naar beneden..Damian raakte eerst wat in paniek omdat hij dacht dat hij ook niet bij de handvaten kon maar na uitleg lukte het hem gewoon en is hij er vanaf gegaan. Ik ging erna maar dacht alleen maar aan Damian, man man wat ging dit hard, ik ging alle kanten op in het donker, ik zag Damian al helemaal uit die band zijn gevlogen..maar beneden aangekomen was Damian gewoon nog in zijn bandje aan het dobberen :-) en vertelde me dat hij hem toch best hard en eng vond

Daan kwam inmiddels ook aanlopen en was pissed. Hij is zo weggelopen zonder de band..Ik was het er ook niet mee eens want de 1 zegt ja en de ander zegt nee. Dus ik ben toch nog even naar een medewerker gelopen of te vertellen dat ik het er niet mee eens was hoe dit in zijn werk gaat en dat ik duidelijkheid wilde hebben of hij nou wel of niet van een glijbaan af mag. Kwam er dus op neer dat Jayden niet van deze glijbanen af mocht.
Nou voor Jayden bleef er dus weinig over dus we zijn maar even op een bord gaan kijken of er nog glijbanen waren waar we met zijn allen vanaf konden.
Er was er nog 1, Teamboat Springs een grote band waar je tot 6 personen in kon. En aangezien deze helemaal bovenaan is zijn we met de skiliftjes naar boven gegaan. Al 5x in dat park geweest en nog nooit gedaan! Ziet er super leuk uit maar vond het toch best eng. Ik zat met Jayden en als je ziet waar heel die lift aan hangt en dan naar beneden kijkt was ik toch blij toen ik weer met mijn voeten op de grond stond hoor :-)
Boven aangekomen stond er een flinke rij voor de glijbaan dus we hoopten maar dat Jayden er afmocht.. Ze vroegen hoe oud hij was( ik zei 2) en was geen probleem. En ook deze glijbaan vonden de kids geweldig.

Het werd tijd om wat te gaan drinken dus we zijn richting onze bedjes gelopen en hebben lekker wat gedronken. Damian had er geen geduld voor en is achter elkaar van de glijbaan afgegaan achter ons. Rond een uur of 2 vonden we het wel welletjes en Jayden zat ook weer in zijn oogjes te wrijven dus werd het tijd voor een middagdutje in de villa.


Jayden heeft 2,5uur geslapen en wij hebben in de tussentijd lekker bij het zwembad gehangen, gedoucht en ons klaargemaakt voor de avond.
Nadat iedereen klaar was zijn we bij Outback Steakhouse gaan eten, hier hadden we nog nooit gegeten en het is ons goed bevallen, erg goed bevallen.
Daan wilde hier deze vakantie nog zeker een keer terug maar ik moest toch even vertellen dat ik nog zeker 5 andere restaurants op het lijstje had staan die ook erg goed zouden zijn :-) . Dus dan maar een volgende vakantie.





Na het eten zijn we richting Lake Buena Vista Stores gereden enne..dit keer navigatie Natalie. En wat denk je, we waren er zo :-) En Daan herkende het gelijk allemaal. Daar aangekomen was het toch alweer 7 uur en hadden we weer niet zoveel tijd om hier te winkelen. Maar we hebben deze 2 uurtjes goed gespendeerd. Eerst Osh Kosh waar we altijd goed slagen voor de kinderen en ook nog eens een tegoedbon van $40 kregen. Daarna naar Ecko en ook nog even bij Rack Room Shoes schoentje voor Jayden en 1 paar hakken voor mij. Had via internet nog kortingsbonnen dus kreeg bij Osh Kosh en Rack Room Shoes ook nog eens een extra korting, is allemaal weer mooi meegenomen voor ons zuinige Hollanders.

We moesten nog wat kleine dingetjes bij de Walmart hebben en die was toch zowat aan de overkant dus dat hebben we ook nog even gedaan en rond 22.15uur arriveerden we weer bij de villa.
Jayden ging weer zonder moeite naar zijn bedje en Damian wilde nog een ijsje maar na 2 kleuren ijsjes die hij allebei niet lekker vond is hij maar naar bed gegaan.

Daan en ik zitten nog even met een drankje aan de keukenbar, blog bijwerken en Daan geeft tussendoor nog even een showtje van zijn nieuwe gekochte kleding.
Voor nu is het weer middernacht en toch wel weer bedtijd want morgen weer een druk dagje. Universal Studios staat op de planning.

Tot morgen weer!



1 opmerking:

  1. Ik kan me voorstellen dat het erg irritant is als het eerst wel mag en dan weer niet. Raar, zeker voor Disney!! Veel plezier morgen.

    BeantwoordenVerwijderen