woensdag 29 mei 2013

Animal Kingdom

Vandaag vroeg opstaan want we wilden toch rond 8 uur bij de ingang van Animal Kingdom staan..voordat de grote 'verwachte' drukte toeslaat.

We waren aardig op tijd want 10 over 8 reden we het parkeerterrein op..en ik moet zeggen het viel me nu nog wel mee, we stonden haast vooraan want we konden lopend naar de ingang toe.

3 jaar geleden hadden we bij Expedition Everest dik 2 uur in de rij gestaan maar omdat het begon te onweren kon je wachten of weglopen, wij besloten te wachten..nou we hebben het geweten want het park ging bijna dicht en het onweerde nog steeds. Dus al die tijd voor niks gestaan..flink balen toen dus.
Dus ik moest en zou vandaag in de attractie gaan! :-)
Bij binnenkomst was het dus linea recta richting Expedition Everest toe, de wachttijd was 20 minuten..lekker hoor en geen wolkje aan de lucht dus die gaan we doen!!
Na 20 minuten stond ik alweer bij Daan en de kids, en ik vond de attractie super, echt een leuke achtbaan..wilde de camera nog meenemen maar op het laatst toch maar teruggegeven, durf ik dan weer niet hihi..

Daan had ondertussen Fast passen gehaald voor de Kali River Rapids dus konden die kant op gaan lopen. Damian was alweer helemaal enthousiast en al helemaal dat hij 2 keer kon.
Papa mocht eerst met Damian, ik ging met Jayden op de brug staan waar ze langs kwamen. Na een kwartier kwamen ze in de bocht om en zag ze lachen dus dat zat goed.
Damian was goed nat maar dat maakte hem niet uit, hij pakte mijn hand en wilde vlug weer naar de ingang.
Damian vertelde me allemaal hoe het in zijn werk ging en wanneer we omhoog zouden gaan en dat je nat zou worden, geweldig om Damian zo vol enthousiasme te zien. Ik werd dus ook aardig nat, ik had precies als je hard naar beneden gaat de volle lading.
Damian vind deze leuk maar Popeye in Islands of Adventure vind hij leuker..




Na deze attractie zijn we de Maharajah Jungle Trek wezen doen, was een leuke route al waren al veel dieren de schaduw aan het opzoeken dus veel dieren hebben we niet gezien..
Dus door naar de volgende en dat was Kilimanjaro Safaris, echter hebben we hier eerst een FP gehaald want de rij was hier meer als een uur wachttijd.
Naast deze safari had je nog een walking trail de Pangani Forest Exploration Trail, waar je nijlpaarden, gorrilas en exotische vogels kan zien. Echter de nijlpaarden waren nergens te bekennen. En bij de Gorilla's had je haast de kans niet om ze te bekijken want het was aardig druk en mensen bleven lang staan.
Na deze trek was het nog geen tijd voor de safari dus nog maar even winkeltjes kijken..

Na een klein kwartiertje konden we eindelijk naar de safari toe en waren we zo aan de beurt.
Dit was de eerste keer dat we zoveel dieren hebben gezien met deze safari.
Bijna elk dier hebben we wel mooi op de foto gekregen, of beter gezegd op de foto gekregen want of ze mooi zijn moesten we maar afwachten. Zo'n ritje gaat behoorlijk wild op en neer. Ik wilde de rit filmen maar was na 5 minuten al gestopt door al dat gehobbel..
De kinderen vonden het ook geweldig, Jayden had ook hele gesprekken over de dieren die hij zag, maar verstaan doen we hem nog niet :-)

Zomaar even wat foto's tussendoor waar ze weer fonteinen tegenkwamen :-)






Na de safari hebben we even lekker gezeten op een muurtje om wat te drinken en te eten. Even op de kaart kijken wat we allemaal nog wilde doen..
We zagen dat we in de buurt van Discovery Island waren dus die kant gingen we maar op. We kwamen uit bij 'Ít's Tough to be a Bug' een 3D show.
De wachtrij was iets van een half uur , dus goed te doen. Damian vind zulke shows met brilletjes helemaal niks maar die kijkt altijd zonder brilletje.
Jayden echter vind het geweldig en zet zonder moeite het brilletje op en je hoort hem niet meer. Hij is dan helemaal onder de indruk van hoe zoiets allemaal kan. Erg leuke attractie en ik moest aan het eind zelf gillen van de schrik omdat ik ineens iets in mn rug voelde :-)

Na deze show wilde we eigenlijk nog Nemo de musical doen en Dinosaur maar bij Dinosaur was een wachttijd van 80 minuten en Damian vind Dinosaurussen allemaal maar eng dus die viel af. Nemo de musical duurt 40 minuten..ja Jayden 40 minuten stil houden..nee dus.
We besloten dus om het hier voor gezien te houden. Ik vond de drukte hier erg meevallen. Het was allemaal goed te doen.




Ik had nog wat kleding die ik moest ruilen en terugbrengen en we wilden nog wat cadeautjes halen bij Premium Outlet op Vineland Avenue, echter toen we er bijna waren zagen we dat er al een hele file richting die Mall was, daar hadden we dus geen zin in en reden maar gelijk door naar Lake Buena Vista Stores om te zien hoe druk het daar was.. daar aangekomen was er plek zat en zijn we naar GAP gegaan om wat te ruilen en naar Osh Kosh omdat we daar nog tegoedbonnen voor hadden, we konden daar voor $40 gratis shoppen :-)
Hier waren we zo klaar en moesten nog even naar de Walmart om wat bestelde artikelen op te halen en gelijk maar even de laatste dingetjes voor thuis gekocht.

Toen werd het toch echt wel weer tijd om richting het huisje te rijden en lekker te gaan eten. We hebben lekker rijst met kip op..
Nog even de kids in bad gedaan, wasje gedraaid ( met hulp van de buurvrouw, erg lief vrouwtje trouwens) <ik kreeg namelijk elke keer de was van de kids niet schoon en snapte heel die wasmachine niet, dus buurvrouw heeft het even uitgelegd..
Kinders lekker naar bed, wij nog even gebadderd en tv gekeken en toen was het voor ons toch ook weer bedtijd. Morgen is het ook weer vroeg dag en een drukke dag. Morgen is het tijd voor Epcot en Hollywood Studios, intensief dagje dus weer.

Tot morgen!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten