zondag 19 mei 2013

Aruba, the Happy Island

Vandaag Aruba! En we hebben er weer zin in.

Zoveel mooie en goede verhalen gehoord over dit land dus zeker wel dat we deze dag goed gaan benutten.

8 uur waren we al aan land dus we moesten vroeg ons bedje uit..uit het raam kijkend viel het op het eerste gezicht wat tegen. Dacht dat je gelijk het strand zou zien maar wat we zagen was juist best rommelig en chaotisch, vele soorten gebouwen door elkaar, veel verkeer..Maar goed we waren nog niet van het schip af dus gauw omkleden, ontbijten en hop hop Aruba here we come, of gewoon 'Hier komen we' want ze spreken hier gewoon Nederlands :-)

Op dit eiland wilden we dus een excursie doen want er waren toch wel een paar dingen die we wilden zien. Excursies via het schip waren natuurlijk weer absurd duur maar zagen dat er genoeg touringbussen, taxi's en van die leuke gekleurde schoolbussen waar geen ramen in zaten en feestelijk waren versierd.

Bij de bussen aangekomen kwam er al een man naar ons toe en praatte eerst een paar woorden Engels maar hoorde al gauw dat we uit Nederland kwamen. Hele relaxte man en voor 20 dollar kregen we een tour van 2 uur.

Na die tour kon je bij het strand afgezet worden en werd je na 2 uur weer netjes opgehaald. Wij moesten nog even kijken of de kids dat vol zouden houden. Jayden was gratis en Damian helft van de prijs.

In de bus aangekomen hadden we mooie plekjes achterin de bus. De man kwam nog even aan de zijkant van de bus een praatje maken en zei dat als we de kinderen op schoot zouden nemen dat ze dan gratis mochten.

De vrouw kwam al afrekenen en die zei dat we voor Damian ook niks hoefde te betalen terwijl hij nog gewoon naast me zat. Nou helemaal super toch, echt een kooppie! 40 dollar voor een leuke See Aruba tour. Bij Carnival had ik op zijn minst $160 dollar kwijt geweest! Had ik wel een bus met airco gehad maar hier hadden we open air seats, leuk muziekje het begon al goed.

De chauffeur was ook erg leuk, hij vertelde heel veel. Leuke informatie ook.

Hij begon zelfs over de troonwisseling van Nederland en dat hij erg moest wennen aan het feit dat we geen koningin meer hadden maar een koning.

De eerste stop was bij Casibari Rock , grote rotspartijen waar je op kon klimmen en een mooi uitzicht had op het eiland en in de verte zag je het cruiseschip.

Nog even wat foto's gemaakt al had Jayden er natuurlijk weer totaal geen zin in..

Beneden aangekomen zagen we nog een paar blauwe hagedissen, daar zagen we er trouwens erg veel van op dit eiland. Nog even bij het souvenirswinkeltje geshopt, moet natuurlijk wel wat souvenirtjes voor in onze kast hebben. Ook hier hebben we ook weer een vingerhoedje van het eiland.

Daarna weer vlug naar de bus om vervolgens weer verder te rijden naar een kerk , vroeger mocht je daar altijd in om een kijkje te nemen in de kerk maar doordat er veel vrouwen altijd in bikini's naar binnen gingen( en zoiets kan je gewoon niet maken vind ik persoonlijk) hebben ze dat afgeschaft en kan je alleen nog foto's van buitenaf nemen, erg jammer, dus dat was een korte stop.

Ook zijn we nog bij een begraafplaats geweest, en dat is toch ook wel een mooie plek om te zien. Mensen worden niet onder de grond begraven maar in tombes of het lijken wel kleine huisjes.

Onze volgende stop zou de Lighthouse zijn maar tussendoor maakte hij toch nog wat kleine stops..zo reden we langs een strand waar ook een schipwrak lag..je zag er allemaal catamarans en bootjes omheen met mensen die daar gingen snorkelen. Het schijnt erg indrukwekkend te zijn om daar te snorkelen. Het water is vanaf het strand lichtblauw, helder en naarmate je verder de zee in gaat wordt het donkerder. Maar bij het wrak zie je een licht stuk water omdat het wrak daar ligt, best indrukwekkend. Je kan zelfs het wrak zien vanuit een vliegtuig..

Tussendoor kwamen we ook hele mooie huizen tegen zeg, je zou maar zo'n huisje hebben zo vlak bij het strand..heerlijk, zat alweer helemaal weg te dromen, ach ja misschien ooit die loterij winnen (de jackpot was in Amerika trouwens 600 Miljoen!!)

Ook moesten nog even stoppen voor een leguaan die over moest steken.

Ja dat hebben we allemaal niet in Nederland :-) In Aruba hebben ze 2 veel voorkomende reptielen, dat zijn de leguanen en de slangen. De mensen hebben bij hun huizen cactussen als schutting om slangen buiten hun tuinen te houden.

En wat we ook nog hebben geleerd is dat die Dividivi bomen altijd richting de zee wijzen. Ja zelfs op vakantie leren we nog! :-)

We reden nu vlakbij de Lighthouse en hadden een mooi uitzicht op de hotels en wat mooie villawijken, het is hier echt prachtig zeg. Ook hier zouden we nog wel eens op vakantie willen gaan.

Bij de Lighthouse aangekomen hebben we eerst eens wat te drinken gehaald.

Ze hadden hier een speciaal bier voor 2 dollar maar aangezien we allebei geen bierdrinkers zijn hielden we het maar bij een colaatje. Frisdrank en water was maar 1 dollar. Nog wat foto's gemaakt van de toren en het uizicht. Jammer genoeg zonder de kids want die hadden hier toch echt allemaal geen behoefte aan :-)

We moesten nog wachten dus we gingen even een praatje maken met de buschauffeur, wat kon die man kletsen. Jayden had een Holland shirt aan dus hij praatte honderduit over zijn leven. De man had 25 jaar in Nederland gewoond maar zijn vrouw kon niet wennen aan het weer dus zijn weer terug gekomen. Hij vond de winters helemaal niet erg alleen de wind..Die wind daar kon je nooit aan wennen haha.

Iedereen was weer op zijn plek dus konden weer verder rijden..door naar het toeristische gedeelte waar ook alle bekende en grotere hotels waren zoals Marriott, Hyatt, Westin etc.. Het zag er hier erg leuk uit. Veel winkels en restaurants..barretjes noem het maar op, het zat hier allemaal.

Daar was ook de plek om afgezet te worden om nog voor 2 uurtjes op het strand te liggen. Jayden lag te slapen in Daan zijn armen dus wij sloegen beachtime over. Ik ben er nog wel even vlug uitgegaan om nog wat foto's te nemen want zulk mooi water ben ik nog nergens tegengekomen.

Terug in de bus was het nog maar 10 minuutjes rijden naar het winkelgedeelte bij de Port. Daar zijn we uitgestapt en hebben daar nog even rondgelopen en gewinkeld.

Na een uurtje zijn we toch wel richting de boot gelopen want de kids waren ook erg moe van deze dag. Aan boord gekomen hebben we lekker bij de wok gegeten en daarna even een dutje gedaan. En we hadden hem nodig ook want we waren zo vertrokken.

Na het dutje hebben we ons gauw omgekleed en zijn we weer richting Sapphire restaurant gegaan voor het diner. We hebben daar weer heerlijk gegeten. Daan nam dit keer gelijk de Flat Iron Steak want hij vond hem toch wel erg lekker en ik nam Filet Mignon en Ribeye wat ook weer erg lekker was. Showtime in het restaurant viel een beetje tegen want de obers aan onze kant hadden niet zo veel zin om te dansen denk ik :-)

Na het eten moesten we opschieten want de show begon in een klein half uurtje, dus hop hop vlug naar het theater. We hadden mooie plekjes alleen de show was voor de kinderen niet echt leuk dus ipv naar de show kijken werd het klieren. Damian moest elke keer naar de wc dus ik hield het voor gezien met hem en ben alvast naar beneden gegaan met hem en sprak daar met Daan af na de show.

Na Damian weer klaar was op de wc mocht ik bij die bar met mn sodakaart geen thee nemen alleen op betaling dus zijn we een rondje bij de foto's gaan lopen. Er waren wat foto's van ons gemaakt bij Curacao in de middag en avond en we hadden de fotoshoot foto's nog niet gezien. De foto's van de fotoshoot waren erg leuk geworden maar een foto kostte maar liefs 22 dollar per stuk dus dat werd dan straks kiezen.

Terug naar beneden zagen we Daan en Jayden al staan, Daan vond de show ook maar niks en was al weggelopen. Toch maar even naar de foto's om te kijken welke we zullen nemen.. het werden er 3..eigenlijk absurd duur maar vond het ook weer zonde om ze te laten liggen. En we hadden nog steeds wat Onboard credits over dus die konden we mooi daarvoor gebruiken.

Daarna zijn we nog even op het Lidodeck wat gaan drinken en toen werd het toch wel weer bedtijd voor ons allen.

Rond een uurtje of 23.00uur lag iedereen toch wel in dromenland..

We hebben morgen en overmorgen 2 dagen op zee, en varen we weer richting Miami. Dus dat wordt veel relaxen en goed uitrusten voor onze komende 2 weken parken bezoeken en shoppen..

Tot morgen!!

1. Even lekker bijgelezen en jullie hebben weer het nodige gezien en gedaan. Knap dat jullie mannekes alles zo goed volhouden en af en toe een beetje keten onder een show hoort er dan bij hahaha.
    Have Fun!!!

2. Ook weer bijgelezen, de foto's zien er jaloersmakend uit met dat bagger weer hier!
    Af en toe een dutje 's middags omdat je 's avonds nog leuke dingen kan doen lijkt me een relaxed ritme met de kids en goed vol te houden.
    Veel plezier vandaag op zee!

3. Hartstikke fijn dat jullie het zo naar je zin hebben.