vrijdag 10 mei 2013

Miami en Fort Lauderdale

Onze nacht is wat onrustig geweest want Jayden is toch wel van slag van deze reis. Na 4x eruit te zijn geweest om hem te troosten hebben we hem even tussenin genomen maar dat werkte niet echt want hij was flink aan het draaien.
5 uur hield ik het toch voor gezien want ook ik was klaarwakker. De rest volgde in 5 minuten. Dus daar zaten we dan in de 'very early morning' en toch is de tijd voorbij gevlogen. Even wat gekeuteld, aan mn blog gewerkt en op ons gemakkie aangekleed.
De auto konden we pas om 11.00 halen maar besloten om toch alvast naar de Airport te gaan om te kijken of we hem eerder op konden halen en om even te ontbijten.
Shuttlebusje stond al klaar maar moesten nog een kwartiertje wachten of er misschien nog wel meer mensen meewilden..
We waren de enigste en hij was zo aardig om ons gelijk bij de Car Rentals af te zetten, zodat we niet de halve airport met een metromover doormoesten.
Er waren wat slechte reviews voor dit hotel, maar wij hebben toch echt niks slechts te vermelden over dit hotel hoor. Ze zijn erg vriendelijk, kinderen kregen elke keer een pakje oreo koekjes zodra we aan de balie stonden, en de kamers waren ook schoon en netjes.

Op de Airport aangekomen zagen we dat we bij de Rentals niet konden eten, dus toch maar even proberen om de auto eerder mee te krijgen, dat lukte helaas niet want dan moest ik voor een volle dag betalen of de auto op dezelfde tijd weer inleveren. Toch maar weer terug met de MetroMover om wat te eten.
Even wat gegeten en weer terug..gelukkig hadden we onze spullen nog in het hotel gelaten zeg haha, anders had ik dit dus nooit gedaan :-)
Teruggekomen bij Dollar stond er een hele rij, maar die mevrouw had verteld dat we voormochten als we terugkwamen en hield dr eigen aan haar woord want ze riep ons gelijk naar de balie :-) Waren niet alle mensen blij mee denk ik.
Liep allemaal een beetje vreemd want ik moest een volle tank benzine betalen van wel liefst $76, dat maken we natuurlijk nooit op in die 1,5 dag dat we de auto hebben. Ik had contact gehad met de maatschappij en die vertelde me dat als ik de auto zelf aftankte voor het inleveren van de auto en het bonnetje liet zien dat er niks aan de hand was. Maar dat was dus niet zo, maar daar ga ik dus ook even achteraan want zit me toch niet lekker. Voor de rest kon ze ons niks meer aansmeren want de autostoeltjes hadden we via Walmart vanuit Nederland besteld en lagen al op ons te wachten in het hotel, goed geregeld hey ;-)

Op naar de 'auto shop' en kijken welke auto we nemen. We hadden keuze uit 3 verschillende types en namen de Ford Escape, al was de Sportage toch ook erg mooi. Maar we hebben niks te klagen want ook deze is erg mooi. Wat een luxe allemaal.

Daarna gelijk door de koffers gehaald bij het hotel en uitgecheckt om vervolgens richting de Walmart te rijden om wat kleine dingetjes te halen.
Op de parkeerplaats was echt een perfecte vliegtuigspot, mijn oom Wout had het geweldig gevonden denk ik :-) Wat vlogen ze laag voorbij zeg.
Na de Walmart even een kleine rit naar Key Biscayne om vanaf daar wat foto's te maken van Miami Skyline. We hadden de plek zo gevonden en konden we wat mooie plaatjes maken. We wilden nog wat verder rijden maar lukte ons niet om te keren zodat we eigenlijk alweer voorbij de tolpoortjes waren..Helaas maar we hebben gelukkig al wat foto's.

Mijn vriend Tom maar weer vertellen dat we richting Miami Beach willen en hij verteld ons weer prima hoe we bij de Ocean Drive komen. We waren hier nog nooit geweest dus keken onze ogen uit, alleen jammer dat de kids zoiets hadden van 'wat doen we hier' en 'we willen eruit' :-) . Daan kwam op een gegeven moment op een plekje dat ik even uit kon stappen en even naar het strand kon lopen om wat foto's te maken. Enne dat vergeet ik te vertellen, het is me toch warm! :-) Hij gaf vandaag 29 graden op en zo voelde het ook, wat een hitte maar erg lekker want daar komen we tenslotte ook voor.

Na Miami werd het toch wel tijd om richting Fort Lauderdale te gaan rijden, de rit was ongeveer een half uurtje en had Tom ingesteld op Ft lauderdale beach.
Daar kon je wel vanaf de weg het strand zien en ook hier ziet het er prachtig uit. Vind wel dat het hier wat rustiger overkomt. Het strand was ook helemaal niet overvol wat ik dus dacht. Heerlijk gewoon. Even de auto geparkeerd en lekker met onze voeten in het zand en water gelopen. Damian heeft zijn kleren uitgetrokken is lekker het water ingegaan. Jayden viel voorover dus die was met kleren en al het water ingegaan, maar wat een lol hadden die mannetjes. Dit voelt heerlijk, hun genieten dus paps en mams stralen ook van geluk :-)

De kinderen zijn toch wel erg moe, en wij voelden ons ook niet helemaal topfit dus na een kleine 3 kwartier hielden we het voor gezien en zijn we met de auto via Las Olas Blvd naar ons hotel gereden in Plantation. Het was de bedoeling dat we nog over Las Olas Blvd zouden wandelen/winkelen en de watertaxi zouden nemen maar we hadden vanochtend al besloten dat dat gewoon geen optie is na zo'n lange vlucht. Is een reden om nog een keer terug te komen..

Bij het hotel aangekomen is het wat aan het donderen en aan het flitsen maar gelukkig is de bui overgewaaid en hebben we geen regen of onweer.
Het hotel is erg mooi zeg, ook weer erg luxe. Daan wist niet wat hij zag haha, hij zat maar 'zo wist je dat je 2 tv's heb, zo wist je dat een je klein keukentje heb. Ik had natuurlijk alles al uitgepluist dus was al op de hoogte :-)
Alleen op de site stond dat we internet moesten betalen maar kregen toch te horen dat we Free wifi hadden, top natuurlijk!
We hadden niet veel drinken en moesten wat spulletjes halen en de Target zit hier maar 2 minuten vandaan. Ook moesten we nog eten want het was inmiddels 18.00uur. Dus toch maar weer even op pad, maar we zaten nog geen minuut in de auto en Jayden sliep al. We kwamen erachter dat de Target gewoon bij een mall zit dus daar bij de Foodcourt wat gegeten en Target lekker overgeslagen want Jayden was haast niet meer wakker te krijgen. De spulletjes komen morgenochtend dan wel.

Bij het hotel nog even wat gedronken, Jayden zijn fles en 20.15 ( Ja, erg vroeg!) lagen we allemaal lekker al op bed. We waren zo in dromenland...
Morgen staat Shoppen op de planning..dus dat word geld uitgeven! :-)

1. Hallo broer, schoonzus en neefjes,

Alles goed daarzo?
    Het ziet er allemaal goed uit man en een heerlijk weer, wat wil je dan nog meer he? Ben zo benieuwd naar de rest, ik blijf volgen hoor, dikke kus van ons xxx

2. Wat een heerlijk weer! En logisch, de 1e dag ben je nog moe, zeker na een lange vlucht en zo'n korte nacht. Hopelijk nu wel een lange nacht slapen. Shop ze!

3. Hoi Natalie, Daan en kinderen,
    Wat een mooie foto`s en wat een heerlijk weer. Ja jullie zullen best wel moe zijn, na voldoende slaap kunnen jullie lekker genieten.