donderdag 9 mei 2013

De 'beruchte' vlucht met de kinderen

Dinsdagmiddag is voor ons toch wel de vakantie begonnen. Daan moest eigenlijk werken tot
16.00uur maar mocht van de uitvoerder lekker om 15.00 opruimen, en aangezien hij in Barendrecht zit was hij zo thuis. Vlug omgekleed en richting Van de Valk Schiphol gereden.
Wat een mooi hotel zeg...en groot! Nooit geweten dat het zo een groot hotel was.
Onze ouders waren ook mee dus hebben gezellig met zijn allen wat gegeten bij La Place.
Daarna nog even wat gedronken in de Bar/Lounge van het hotel en rond half 9 hielden we het toch wel voor gezien, we hebben immers een lange reis voor de boeg.

21.15uur lagen we allemaal in ons mandje, alleen het in slaap vallen duurde allemaal wat langer. Ik zelf heb haast geen oog dichtgedaan, toch wel de opkomende zenuwen voor het vliegen. Rond 3 uur in de nacht kwam ik erachter dat ik was vergeten online in te checken dus bed weer uit. Bleek dat ik dat niet kon, zag wel dat er nog enorm veel Eco Plus stoelen (Economy Plus zijn stoelen met meer beenruimte)beschikbaar waren dus toch met inchecken eens proberen of we zulke stoelen konden krijgen.

5.00uur zou de wekker gaan maar was al wakker dus heb zachtjes Daan wakker gemaakt zodat de kids nog even konden blijven liggen. Half 6 ook de kinderen wakker gemaakt en aangekleed en kwart voor 6 liepen we al beneden richting de shuttlebus die ons naar Schiphol zou brengen. Het verliep allemaal erg vlot.

Op Schiphol was het rustig..nou zo rustig had ik het nog nooit gezien. Geen rij te zien, heerlijk toch. Bij het inchecken gelijk gevraagd of we Economy Plus stoelen konden krijgen
en dat was geen probleem..gratis en voor niets! Kijk dat is nog eens een meevaller, op de site kon je ze met bijbetaling van $125! pp vastzetten.
Ook gelijk gevraagd of het nog mogelijk was om onze vlucht van Newark naar Miami om te boeken naar een eerdere vlucht. We moesten namelijk 5,5 uur wachten totdat we weer verder konden. Ze kon ons dit niet vertellen, ze zag dat er nog 3 stoelen beschikbaar waren maar dat laatste stoelen altijd erg duur zijn, ze zei zelfs $500...nou dacht het dan dus even niet. Daar zouden we dan dus later in Newark nog wel even navraag naar doen.

We hadden nog niet ontbeten dus gingen gelijk op zoek naar een broodjeszaak. Er was niet veel bijzonders dus werden het croissantjes van de McDonalds.

Nog even wat rondgelopen en om 7.45uur zijn we richting de gate gelopen (de route daarheen kwamen we wel 3 broodjeszaken tegen :-), beetje jammer he haha)

Ik werd toch wel steeds zenuwachtiger voor het vliegen hoor, en dan met name het vliegen met Jayden, het boarden ging allemaal lekker vlot. Had al op het Forum gelezen dat United meestal op tijd was en ook dit keer was het zo. 9.20 hingen we al in de lucht, perfect!
Jayden was het met opstijgen stil en zat te lachen, geweldig dat hij het vond. En nu willen jullie natuurlijk allemaal wel weten hoe onze vlucht nou was......100% meegevallen.

Jayden heeft eigenlijk heel de vlucht niet gehuild, af en toe was hij druk maar niet echt vervelend. Er zat nog 1 klein kindje in het vliegtuig aan de andere kant bij ons en die heeft de halve reis gehuild. Dus wij hadden echt niet te klagen! Damian heb je echt geen kind aan die zet je op de stoel en hij gaat zitten. Die hebben we eigenlijk heel de reis niet gehoord.
We hadden ook hele leuke medepassagiers, speelden zelfs met onze kinderen. Mensen achter ons zeiden al gelijk dat ze zelf ook kleine kinderen hebben gehad en dat kinderen nou eenmaal druk kunnen zijn. Nou hij haalde de woorden uit mn mond.

3 kwartier eerder als gepland landden we op Newark, het is hier erg slecht en konden vanuit het vliegtuig niet eens wat van New York zien :-(
Bij de Immigrations aangekomen lukte bij mij de vingerafdrukken niet,dus duurde allemaal iets langer, maar ook hier hadden we geen klagen want er stond ook hier geen rij, we hadden 1 wachtende voor ons. Daarna gelijk door onze koffers gehaald, en ook die lagen al op de band, en gelijk weer afgegeven (zonder check, dacht dat die gecheckt zouden worden). Regelrecht naar de balie gelopen om te kijken of die 3 stoelen nog beschikbaar waren. Meneer vertelde ons dat alle vluchten helemaal vol zaten door het slechte weer.

Maar ik gaf niet op hoor..toch wel een beetje de balen dat we nu zolang op de volgende vlucht moesten wachten, we waren natuurlijk ook al vroeger geland. Op het vliegveld was dus helemaal niks te doen dus zijn we richting de paspoortcontrole gegaan en bagagecheck. Alles in orde en toch maar richting de gate van de vroegere vlucht gelopen. Ze hadden nog geen standby list en vertelde me dat er een hele kleine kans was dat we meekonden want hij zat nokkievol. Toch mijn naam doorgegeven en wachten maar.. en wat duurt het wachten lang. De vluchten werden vertraagd door het slechte weer, ook onze vlucht.

Ok, mensen waren ingecheckt, niemand meer die aan boord wilden. De mevrouw zag ons staan en vertelde dat ze maar 2 stoelen had ( Neee!) Maar complimenten aan United Airlines hoor, want ze gingen echt hun best doen, overleg met een collega en bellen en vertelde ons dat er nog iemand niet was dus moesten alvast klaar gaan staan om te boarden en nu maar hopen dat die persoon niet komt.... en nee hoor wij mochten aan boord. In principe niet bij elkaar maar de mensen aan boord waren super en wisselden allemaal met stoelen zodat we met zijn 3en naast elkaar konden zitten! Mooier kon gewoon niet.

18.45uur Amerikaanse tijd (1.45 NL tijd) waren we eindelijk in het zonnige Miami geland, ook daar ging alles vlot. We hadden zelfs al onze koffers in een kwartier. En de Shuttle bus
hadden we op zich ook vrij vlot gevonden.

Nog even wat gedronken in het hotel en half 9 lagen we allemaal knock out op bed....

1. Wat super dat jullie met deze vlucht mee konden en ook nog eens gratis Economy plus stoelen naar NY. Fijn dat de reis meegevallen is met de kids.
    Heel veel plezier in Florida.

2. Eindelijk mochten jullie en ik had er alle vertrouwen in dat de vlucht goed zou gaan. Wij maken ons vaak veel te druk en de kids passen zich gewoon aan.
    Heel veel plezier daar!

3. Zie je nou dat het allemaal meevalt :). Je bent een moeder die in ieder geval probeert andere mensen niet tot last te zijn en je kids hebben je goed geholpen hiermee. Top!! En nu.....nu kan het genieten gaan beginnen.
    Have Fun!!

4. Hoi schatjes van ons , ben blij dat alles goed is gegaan, gaat er maar lekker van genieten. Heel veel kusjes xxxxxx

5. Hoi Hoi,
    Fijn dat alles goed is gegaan en jullie veilig zijn aangekomen.
    Geniet maar lekker van jullie vakantie.
    Veel plezier xxxxxx

6. O heerlijk, de vluchten zijn allemaal prima verlopen en wat een voorbeeldige knulletjes hebben jullie. Nu kan het echte genieten gaan beginnen!!

Enjoy!!

7. Wauw wat een mazzel met de vluchten en heerlijk dat het met de kinderen ook zo goed gegaan is. Ik heb nog wel wat vraagjes aan je. Wij vliegen 8 juli naar Florida en overnachten dan de nacht ervoor ook in het van der Valk Hotel. Ik dacht dat ze daar al heel vroeg in de ochtend ontbijt serveerde? Of hebben jullie bewust er voor gekozen niet te nemen? En hoe verliep het vervoer met de shuttlebus? Hoe lang duurde dat ongeveer?
    Sorry voor al de vragen ;-)
    Heel veel plezier en ik ga jullie blog volgen!
    Groetjes Hylke (van het Floridaforum)

8. Wat heerlijk zeg, gratis upgrade, en ook nog eens een eerdere aansluitende vlucht. Goed begin van jullie vakantie! Fijn dat het met de kinderen ook goed ging.
    Veel plezier en geniet er van!
    (Cindy van het Florida Forum)